2015. március 20., péntek

Köztársaság

obszidián
2013/11/24
Kultúra
 Semmi politika.
Szálinger Balázs: Köztársaság
Amikor nyáron Megjelent a színház műsorterve, csak címmel jelezve a bemutatandó darabokat, megijedtem, Valami aktuálpolitikai tézisdrámát próbálnak Rang sózni, ehhez képest Akar Kellemes Meglepetés az Lehetett volna az ókori Rómában - Róma Alatt leginkább a Római Birodalmat értve - játszódó történet. Kivételesen előzetesen semmi információt gyűjtöttem Nem egy darabról, Így teljesen szűzen ULTEM egy nézőtérre, AMI eléggé foghíjas volt ÉS szünetben Még fogyatkoztunk van.
"Caesar retorikai tanulmányok folytatása céljából  Kr. e. 75-ben  Rodoszra  utazott, de Útközben kilíkiai kalózok fogságába esett, Akik Váltságdíj ellenében akarták Szabadon engedni. A kalózok 20 talentum aranyat követeltek Érte, ő azonban ezen felháborodott, ES 50  talentumban  határozta meg Saját értékét. (20 talentum Egy szenátor, MIG 50 talentum Egy tekintélyes  consul  értéke volt). Mikor Szabadon bocsátották, Caesar alaposan megfigyelte a kalózok búvóhelyét, Majd flottát toborzott, melynek elen lerohanta a kalóztámaszpontot. A foglyokat Asia provincia helytartója börtönbe zárta, de Caesar enyhének találta AZ ítéletet, ezért  Pergamonba, a provincia székhelyére MENT, kihozatta a börtönből ÉS  keresztre feszíttette  OKÉT, ugyanis fogsága idején többször megígérte a kalózoknak, HOGY Így ködben elbánni velük, de azok kinevették, Mert AZT hitték, a hogy viccel. "
(Wikipedia)
A darab Caesar életének EZT AZ epizódját dolgozza Fel. Előzetesen kaptunk Egy számítógépes animációt Brutus születéséről, TALÁN, HOGY korban elhelyezze a nézőket, illetve asszociatív módon felidézze bennük Caesar sorsának beteljesedést. A színpadi Játék eléggé vontatottan Indul, ellenszavazat Lehet tudni, mi a szart akarnak a kalózok. Nem részletezem, de EZ egészen Szó szerint értendő. Jó negyedóra eltelik, sárban azok a nézők, Akik hozzám hasonlóan leginkább találkoznak először a darabbal, tudják, ki kicsoda, ÉS Hogyan viszonyulnak egymáshoz.
A főszereplő kétségkívül Caesar, de AZ alaphelyzetből adódóan, Ő az, akivel Alig történik Valami egy darab Soran. Még szerint csak jellemfejlődésről SEM beszélhetünk. Érdekes ÉS szellemes, TALÁN elgondolkodtató dialógusokat folytat a kiöregedett rockerre hajazó kalózvezérrel AZ államformákról. Caesar ekkor MEG A Köztársasági eszme meggyőződéses kaptár, anélkül, HOGY kiderülne, mit is Takar EZ AZ eszme. A kalózvezér szerint, a köztársaság Lehet Egy szép eszme, de a gyakorlatban működésképtelen, ÉS bukásra van ítélve, Szemben az ő közösségével, Amely mintegy Állam AZ államban működik, ÉS AMI engem Első közelítésben Egy hippi kommunára emlékeztet, Ahol Mindenki Egyenlő, Mindenki AZT csinálja , amihez a legjobban ÉRT, ES Minden Közös. A vezér azért vezér, Mert ő a vezetéshez ÉRT legjobban. Vágy ő ÉRT legjobban a vezetéshez. EZT a gondolatot teszi magáévá Caesar, illetve továbbgondolva, ha mindenhez ő ÉRT legjobban, Mert önbizalomhiányban Nem szenved, akkor Mindent NEKI Kell csinálnia. Természetesen a kalózok világáról is kiderül, semmi köze a szép elvekhez, vannak, Akik egyenlőbbek ES: Csak az Közös, Amit vezér annak Gondol. Igazából semmi Nem az, Aminek látszik. A tiszta szerelemről van kiderül, a fiú szexuális szolgálattal fizet AZ együttlétek megszervezéséért a dadusnak. Nem morális kifogásaim vannak, de a tragédiájukat Így Már nem tudom igazi tragédiaként átélni. Hiába a Kitűnő színészi Játék, Hiába a szellemes, elgondolkodtató dialógusok, Hiába a sokkoló jelenetek, Hiába a jelmeztelenség. Leköt, szórakoztat, elgondolkodtat, de ellenszavazat érzem, a hogy hozzám szólna.
Végül Egy Kérdés, - Lehet, HOGY Nem egészen pontosan, Csak az emlékezetemre hagyatkozom, amiben Már én SEM bízom - AMI elhangzott a színpadon:
Miért tartják a Férfiak annyira jó Nőnek a háborút, a hogy elhagyják Érte a kedvesüket?

Nincsenek megjegyzések: